VVD knalt?

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Fri Sep 14 17:41:03 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ha die Hein!

> Dommertje, ik wil concentratie van liberaal-democratische (vrijzinnige)
> krachten. D66 stelt geen reet meer voor, rest van VVD wordt naar links
> gakatapultiseerd door Rita's vertrek, liberale sociaaldemocraten krijgen
> het steeds lastiger in de PvdA (straks helemaal als Pronk aan het roer
> staat), liberale Groenlinksers voelen zich niet thuis in dat
> crypto-communistische kluppie...dus een kloeke nieuwe formatie van
> vrijzinnig-socaalbewogen krachten is het enige antwoord.

Inderdaad. Dat liberaal democratische label mag men van mij dan weer
ergens op een donkere plek steken, dat vrijzinnige spreekt mij (en jou
ook?) meer aan. Dit schijnt overigens te zijn waar Dittrich op mikte
voordat de boel ontplofte. Heb je trouwens de column van Bert Bakker
vandaag gelezen?

http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/samenleving/zaterdagcolumn/zaterdagcolumn_bakker070908

Van zo'n nieuwe club zou Hans Wijers een uitstekende voorman zijn en
"toevallig" wordt die ook nog even genoemd in het stukje. Een
samenzweringstheoreet als Marc Fluks zal daar wel pap van lusten :-)

We zijn het dus weer eens Hein! Nou hoop ik zelf dat er nog zoveel
mogelijk "rechtse" Pvda-ers als Mei Li Vos met het zinkende schip van
Pronk ten onder gaan en daar ben jij het vast niet mee eens. Omgekeerd zie
jij denk ik liever nog wat VVD-ers ophoepelen richting Verdonk en dat heb
ik dan liever weer niet. Dat dan weer wel. Maar toch.

Precies!