Nieuwe groep ex-moslims opgericht

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sun Sep 9 20:36:38 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 9/9/07, Antid Oto <aorta at home.nl> wrote:
> Harder stelling nemen tegen die lui en vorm een cordon sanitair rondom
> Wilders/PVV.

Cordon sanitair vind ik ondemocratisch en waarschijnlijk op de langere
termijn contra-productief. Als het Vlaams Belang het ooit voor elkaar
krijgt zo groot te worden dat het cordon niet meer werkt heeft men
direkt zoveel macht dat de ramp niet meer te overzien is.

 Bij Janmaat ging dat goed, er was nauwelijks zoveel ophef
> als nu.

Klopt, maar dat lukt nu dus niet meer.

 Nee, ik acht Wilders niet in staat om een nieuwe Hitler te voort
> te brengen.Daarvoor is hij te zeer een nul.

Eens. Wilders niet, maar iemand anders wellicht wel die op de golven
van de groeiende Islamofobie gaat meevaren. En ik zie het ook breder,
het gaat niet alleen om Nederland, maar we zien dit Europa-breed
gebeuren. Als de economie nu om wat voor reden dan ook ineenstort kan
het wel eens heel erg fout gaan. En het ergste: Er lijkt geen enkel
intellectueel tegenwicht meer te bestaan.

> Lees in dit kader ook een column van Marcel Möring
> (http://www.marcelmoring.com/). Hij noemt Wilders stellig een fascist.

Hij heeft helemaal gelijk. Je moet er niet aan denken dat die man zijn
ideeen ten uitvoer zou kunnen brengen. Dat zo iemand zoveel steun
heeft is schokkend.

Groeten,
Mark Giebels