Nieuwe groep ex-moslims opgericht

Fri Sep 7 22:16:02 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ergerlijkst vind ik van die demodommo's
dat ze vergeten zijn dat elke authoriteit
van bestuur, overheid en recht
gegeven is door elke burger, van onderop dus.

Dus niet van god of andere eliteire automatismen.

Dus natuurlijk regeert de straat,
en moet de politiek eindelijk leren te luisteren
naar degenen die hun elke bevoegdheid gaven
en omgekeerd elke maatregel afstemmen op de belangen van gewone burgers
en zulks ook begrijpelijk maken.

Van de week zag ik een bloemenman die al jaren worstelt
met bezwaar maken tegen aanslagen over zaken die hij niet eens heeft.
Hij loopt vast in de bureaucratie.
Ondertussen lopen tig straatambtenaren er te speuren
of ze burgers kunnen bekeuren
omdat ze een minuut of centimeter buiten een regel treden.

Is het echt raar dan te denken:
de bloemenman belt 087.............
een ambtenaar komt even kijken dat hij gelijk heeft
(zie je in een paar seconden)
en verlost de bloemenman van zijn overheidsterreur.
Maar nee, de papierwinkel stapelt verder
burgfers en bedrijven verspillen kostbare tijd, materiaal en geld
want ambtenaren zijn een soort melkertwerkgelegenheod ofzo.

Een beetje adekwaat afspraken met burgers registreren en uitvoeren,
het spijt me, maar ook in mijn huidige stadsdeel, ik zie het niet,
helaas.

Fritz van Rikxoort