AHA-Gate: LvdL eet vaker Deense kaas

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Sun Oct 28 11:31:11 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks haalde LvdL aan:
>I was already buying
>more Danish cheese in order offset the post-cartoon boycott. We will now
>be doubling our consumption. Long live the Danes!

ahum, ik hoop dat ze Danablu bedoelt, want dat is erg lekkere en goede kaas.
Ik hoop niet dat het om Deense Feta gaat, die ik helaas nog steeds in
de winkels zie.
Feta hoort namelijk van schapenkaas gemaakt te worden; Deense Feta
hoort helemaal niet Feta te heten, want die is van koemelk gemaakt en
smaakt daarom ook heel anders en een stuk minder lekker dan echte Feta.
Ik dacht eigenlijk dat dat al lang geregeld was in Europees verband.
Gouda kaas hoort eigenlijk ook alleen uit Gouda te komen vind ik.
Ik was zo'n 3 jaar geleden in Polen en daar hadden ze "Gouda kaas"
die smaakte naar karton.
Weg de goede naam van Nederlandse kaas.
Afijn, dit is een heel andere discussie.

Glenn.