Groene, Paarse en Gele periode van D66: 'Klaar voor de Klim' gebaseerd op 'Zuilen' Islam

Wed Oct 17 09:21:12 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ref: Alles over dit dossier staat op,
   http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm

'Klaar voor de Klim' gebaseerd op 'Zuilen' Islam

 * Eerder wees ik er op dat 'Klaar voor de Klim' refereert naar de rol van
   Sirius in de Egyptische kalender. Volgens de rechtsradicale website 'Het
   Vrije Volk' (die dus een dubbele agenda heeft) is het stuk zelf ontleend
   aan de Islam. Een en ander staat op,
      http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=2999&titel=de_vierkante_cirkels_van_D%9266_en_reactie
   Klaar voor de Klim staat op de D66-discussielijst op,
      https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0703&L=d66&X=&P=R47649

 * 'Het Vrije Volk' citeert daaruit (op de plaats van ... staat een tussen-
   zinnetje),
      Op pagina 8 wordt het bestaansrecht van D'66 geformuleerd. We lezen
      dat: "In de vijf richtingwijzers voor een progressieve sociaal-liberale
      partij geeft D66 helder aan waar wij voor staan...
         1. >Vertrouw op de eigen kracht van mensen
         2. >Denk en handel internationaal
         3. >Beloon prestatie en deel de welvaart
         4. >Streef naar een duurzame en harmonieuze samenleving
         5. >Koester de grondrechten en gedeelde waarden"
   Merk op, dat er piramides in de tekst staan... (een 'piramidetekst' is het
   dodenboek van de Egyptenaren). 'Observaties' (in KvdK, niet in dit citaat),
   staat overduidelijk voor het waarnemen van de klimmende Sirius (Sirius
   begint te klimmen na de moord op de God van de onderwereld, Osiris) - dus
   als men in het dal zit (en in dat kader wordt er zowaar 'geobserveerd').

 * Vervolgens merkt 'Het Vrije Volk' op,
      Bij de "vijf richtingwijzers" ging me een lichtje op. Waar had ik dit
      meer gezien? Zijn dit niet zo ongeveer de "Vijf zuilen van de Islam"?
      Namelijk:
         1. Sahada (Geloofsgetuigenis)
         2. Salaat (Gebed)
         3. Zakaat (Armenbelasting)
         4. Sawm (Vasten)
         5. Hadj (Bedevaart)
      Ja hoor. Met een beetje fantasie valt het redelijk samen:
         1. >Vertrouw op de eigen kracht van mensen - Salaat (Gebed)
         2. >Denk en handel internationaal - Hadj (Bedevaart)
         3. >Beloon prestatie en deel de welvaart - Zakaat (Armenbelasting)
         4. >Streef naar een duurzame en harmonieuze samenleving - Sawm
             (Vasten)
         5. >Koester de grondrechten en gedeelde waarden" - Sahada (Geloofs-
             getuigenis)

Als dit waar is, dan keert de partij die zich laat voorstaan op de ontzuiling
en anti-christendom weer naar de zuilen en religie terug. Merk op dat de Islam
een poging was terug te keren naar voorchristelijke riten - en dus valt in het
Gele scenario van Mercurius. Het betrof 'de Verlichting' van wat de Arabische
wereld zou worden. Daar komt 'onze' Verlichting (en Renaissance/Barok) zelfs
vandaan.

Het sluit hoe dan ook naadloos aan bij de opmerkingen die ik eerder gemaakt
heb. De auteurs zouden wel eens gelijk kunnen hebben.

Marc Fluks, Amsterdam