Verstand zegeviert: Kamer laat AHA dan toch eindelijk vallen

Sun Oct 14 00:12:19 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ah nee joh, maar sommige autochtonen hebben net zulke lange tenen,
als sommige immigranten...  ;)

Zowel bij veel immigranten(kinderen) als bij autochtonen
zie je juist in aanraking met de wereld en andere culturen
naast het genieten van het kosmopolitische, het multi-/subculturele,
een behoefte aan houvast en zekerheid en veiligheid.
Die behoefte is des te groter
naarmate men minder geld en mogelijkheden heeft
om zich te onttrekken aan overlast van anderen.

Logisch dat wij en onze maatjes
die toch als intellectuelen een achtergrond hebben
van een goede opleiding, betere banen, huizen en woongevingen,
met meer mogelijkheden vrij te reizen, dagelijks, wekelijks,
en naar andere steden en verre oorden,
dat wij een andere kijk hebben op overlast en verbaal en fysiek geweld,
dan de grote groepen die geen kant op kunnen,
geen geld hebben naar de betere buurten en woningen te verhuizen,
niet genoeg geld hebben om naar de beste lokaties uit te gaan,
en om in de beste gelegenheden de vrije tijd door te brengen.

Die kritiek op onze super-kroonprinses,
en vooral op haar kennelijke ja-knikkers of papegaaien,
vond ik door velen helder geformuleerd.
Hoe kan het dat een WRR geen weerwoord organiseert,
en zich omringt door gelijkdenkenden.
Hoe kan het dat ambtenaren en regeringsleiders
de gevoeligheden bij volksgroepen en intellectuelen niet voorleggen.
Maxima was heel wel in staat geweest, beter veelzijdiger omringd,
en beter geinformeerd, ze kan ook nog niet iedereen kennen en alles weten,
haar woorden zo te kiezen dat ze alle gevoelige snaren van iedereen zo raakt
dat iedereen met haar wegloopt, ook als ze persoonlijke meningen en
voorkeuren uitspreekt.

Dat toonde ze rondom de aanstellerij van Wim Kok die haar vader offerde
aan de kritici die niet weer een vermenging van koningshuis en land
met anderen wilden die wellicht bijna net zo fout waren in hun oorlogen
als wij eeuwen en eeuwen tot ver na onze WOII.
Maar ja Prins Claus was er toen nog en die waste Wim Kok ook de oren
met zijn historische snerende opmerkingen
over de in aanzien en positie weggezakte pater familias
en zijn sneren naar die kut-Hollanders die buitenlandse fascisten willen
weren en alleen de eigen fascisten toelaatbaar vinden want Hollands:
allereerst, Maxima, zei ik dat ik wereldburger was,
toen ik als Duitser niet welkom was als man van de kroonprinses,
en op de tweede plaats Europeaan, en ach ja dan komt ook nog eens
Nederlander.
Na zijn door werd die rotmof ineens geeerd als groots Nederlanders.
Geen kut-Hollander die onze fout toegaf,
en hem eerde als groots Duitser,
en ja we hadden toch al niets geleerd,
dat toonden we met onze kleinzielige indentiteit
toen we de vader van Maciam er niet bij wilden
terwijl Maxima zijn bloed en genen evenzeer
aan onze kroonprinsesjes en -prinsjes zal overdragen.
Leve onze Duitse koningin en kroonprins,
leve onze toekomstige koningin en onze kroonprinsesje en -prinsjes,
dochter en kleinkinderen van een van de vele Zuidamerikaanse
militaire-junta's-beste-vrienden van Prins bernhard

Fritz van Rikxoort