Allemaal Wouter Bosjes?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Oct 10 21:47:18 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort schreef:
> We slaan internationaal opnieuw een flater,
> Denemarken en Polen bieden een bedreigde NL-er,
> een parlementarier NB, toen ze met de dood bedreigd werd,
> en niet zomaar, maar ook bij een moord op een geestverwant.

Waarom nou toch? De VS doen het ook niet. Daar is beveiliging een
private zaak, tenzij je minister of president bent oid.

> Salmon Rushdie veegt de vloer met ons aan,
> onze miereneukerij, blijf maar hier of geen beveiliging,
> onze lafheid, pak ons maar, moslim-extremisten,
> we staan niet voor onze zaak, voor vrijheid van meningsuiting.

Dan mnoet je consequent zijn en IEDEREEN die gevaarlijke dingen roept
gaan beveiligen. Dus ook de Imams die bedreigd worden door skinheads. De
boeren die bedreigd worden door milieu -en dierenactvisten, maar ook de
milieu -en diernactvisten die bedreigd worden door kippenboeren. Of is
Ayaan beter dat de rest? Omdat ze haar PR een beetje beter op orde
heeft, omdat ze wat gewiekster is dan anderen?
Gelijke monniken gelijke kappen. Ayaan zoekt de confrontatie op, en weet
wat de consequenties zijn. Ze verdient er goed geld mee, en weet dus ook
dat ze een deel van haar inkomsten moet besteden aan haar beveiliging.
> Gezien de stemming in het land vrees ik,
> dat we nog steeds een land van jodenverraders zijn...
Toe maar. Deze vergelijking is zot. De joden konden zich niet verdedigen
en werden door een gewelddadige bezetter adgevoerd. Waarbij de
kanttekening dat de rijksten onder de Joden, de Ayaans dus, allang het
land uit waren. Alleen de kleine Jood, de middenstander en de
arbeider-werklieden werden afgevoerd en afgeslacht. Nee, deze
vergelijking is niet erg koosjer.