Ontgeling: Geloof geen vijand van wetenschap

Sat Oct 6 00:29:54 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik begrijp alleen je neen niet,

Ik maak geen verschil tussen wat ik met reikwijdte bedoel
en jij met waarneembare werkelijkheid.

Modellen moeten toetsbaar zijn, zeg jij.
Maar voor gedachtenbepaling en oefening in bescheidenheid,
om het onacceptabele van onze beperktheid aanvaardbaar te maken,
zijn mooie en begrijpelijke modellen heel wel nuttig.

Fritz van Rikxoort