'Jam-jam' Jami deconfitureert

Thu Oct 4 15:24:37 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jeetje, als D66 ook zoals de Pufda zou zijn geweest.

Zou Thom de Graaf geroyeerd zijn en als lijstrekker afgezet,
toen hij een tig keer populairdere concurrent met Hitler vergeleek,
door Anne Frank als voorbeeld aan te halen van waar hij mee bezig was.

Of zou het beledigen van miljoenen Nederlandse kiezers
minder belangrijk zijn dan beledigen van honderduizenden gelovigen?
Ik zie althans niet een wezenlijk verschil tussen Mohammed of Fortuyn
vergelijken met Hitler, danwel de aanhangers van de een of de ander
beledigen...

Maar ik ben dan ook altijd al tegen de aloude voorkeur-/uitzonderingspositie
van godsdienstwaanzinnigen door de vrijheid van godsdienst
versus de vrijheid van levensovertuiging en meningsuiting van allen.
Ik vond het ronduit beldigend GEEN op mijn militaire dienstplichtplaatje te
moeten dragen, omdat ik niet tot een van de groepen godsdienstwaanzinnigen
behoor, en dus geacht werd GEEN levensovertuiging te hebben.

Fritz van Rikxoort