Verval Democratie: RMO Rapport

Wed Oct 3 21:35:09 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik weet het, mijn vraag was retorisch of een flauwe grap  ;)

Ik vond jou wel scherp, terwijl Thom D66 naar beneden stortte,
door de massale kiezers naar Pim via hem als Hitler-aanhangers neer te
zetten,
zonder te beseffen dat ook onder de D66-aanhang,
of juist ook onder de D66-aanhang,
belangstelling was voor authentiek partijloos, zuilloos, radicaal
democratiserings-geluid,
waren er rustiger mensen die partijen en zichzelf niet als doel beschouwden,
die de echte thema's bleven bespreken.

Dat kiezers massaal afhaken als partijbonzen elkaar
en hun interne partijtjes bespreken,
zoals onlangs bij de VVD,
verbaast niemand...
bahalve de partijbonsjes  ;)

Kiezers willen hun thema's besproken zien,
en niet via zwartmaken van degenen die hun thema's bespreken,
zichzelf weggezet zien als gevaarlijke kiezers op gevaarlijke woordvoerders.

Fritz van Rikxoort