Groene, Paarse en Gele periode van D66: Nieuwe Solidariteit gaat over Sirius - Addendum: Sociaal-Liberaal Manifest

Sat Nov 24 11:35:48 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Alles over dit dossier staat op,
   http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm

 Ik, eerder,
>'Nieuwe Solidariteit' betekent voor een Gele D66'er dat men verlangt
>naar Sirius.

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>Dit pamflet gaat niet over Sirius. Het is een neoliberaal pamflet met
>populistische trekjes. Nieuwe solidariteit vs oude solidariteit, nieuwe
>vs oude politiek.Er wordt gepleit voor verregaande hervormingen in de
>sociale zekerheid.

 Zie,
    https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0505&X=&L=d66&P=R29851
    https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0505&X=&L=d66&P=41009

 In de praktijk: ja (overigens zou 'hervormingen' in retrospect kunnen
 refereren naar het verwerpen van God en niet naar de teloorgang van
 sociale verworvenheden).
 Maar jij wil graag zien wat Vrijmetselaars je voorhouden daar waar ik poog
 om de dubbele bodem in het gepresenteerde te zien.

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Inderdaad, het pragmatische/progressieve van voorheen is ver te zoeken...

 De Vrijmetselarij is extreem rechts en behoudend (hun progressiviteit
 ligt louter besloten in de komende Satan). Niet voor niets is de Ku Klux
 Klan verweven met de Vrijmetselarij, niets voor niets zagen de nazi's een
 concurent in de Vrijmetselarij. Dit kan best doorklinken in de invulling
 van het begrip 'Nieuwe Solidariteit'.

 Sociaal-Liberaal Manifest

 Interessante vraag is trouwens waarom dit stuk een paar maanden later
 'Het Sociaal-Liberaal Manifest' ging heten.
  - 'Manifest' betekent 'handvest' en refereert naar het materialisme.
  - 'Sociaal-liberaal' refereert als ideologie naar het idealisme.
  - Materialisme en idealisme zijn disjunct.
 Conclusie: Een 'Sociaal-Liberaal Manifest' is imaginair.

 Zet men de eerste twee letters van de drie woorden achter elkaar, dan
 vrijmetselt de Gele D66'er,
    Solima
 oftewel,
    imaginaire zon
 Dit rederijkersgefrobel gaat opnieuw over Sirius.

 Lima betekent zoiets als 'hoog' en 'klimmen' (denk maar aan de hoofdstad
 van Peru) of aan een 'Lima-boon',
    http://en.wikipedia.org/wiki/Phaseolus_lunatus
 een boontje dat niet alleen *op grote hoogte* groeit maar ook een boontje
 dat *klimt* (wel 4 meter).
 Als die nieuwe 'Sol' dan weer Sirius is, dan staat Solima voor zoiets als
    de klimmende Sirius.
 Zie ook,
    http://www.summitreports.com/madagascar/publicity/p3a.gif
 hier zit de klim opnieuw dubbelzinnig in. Net als de lambda trouwens.