Censuur D66-zoekmachine: stoplist?

Fri Nov 23 10:22:59 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET>,
>Dat lijkt er dus gewoon op dat die site-eigen search van d66.nl enkel
>zoekt binnen titels van artikelen. Dan vind je dus minder dan een
>googlesearch binnen die site. Niets bijzonders, lijkt me.

 Formeel heb je gelijk (wat je zegt, klopt als een bus), maar inhoude-
 lijk...? Iemand die iets over 'Sirius' zoekt op de D66 website vindt
 niets terwijl het er wel staat. Komt er ook niet achter dat het er wel
 staat, tenzij men de zoekmachine oneigenlijk gebruikt. Dat is weer wel
 bijzonder. [De meeste mensen weet niet hoe men met Google of Yahoo in
 een site kan zoeken, en komt er dan nooit achter dat er iets mis is].

 Waar het voortdurend om gaat is dat er iets anders wordt gesuggereerd
 dan er staat (en zo'n dubbele bodem wijst op Vrijmetselarij). Nu weer
 met zoiets simpels als een zoekmachine: die vindt alleen iets als men
 *niet* zoekt. Daar komt toch niemand op ? (Nou ja, ik dus).

 Marc Fluks, Amsterdam