AHA over persoonlijkheidsstoornis als retorische truc

Mon Nov 19 12:54:41 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In de Pers van vandaag,
   http://www.depers.nl/UserFiles/File/De%20Pers%20Maandag%2019%20november%202007.pdf
staat een groot AHA-interview waarin...
   Er staan nog een paar opvallende dingen in die verslagen. Wat het nieuws
   haalde, was dat justitie u aanbood een afspraak met een psychiater te
   maken.
   'Ze boden dat een paar keer aan. Het is standaardprocedure als iemand
   langdurig wordt bewaakt.'
en,
   In de media wordt vaker gespeculeerd over uw geestelijke gezondheid. De
   - weliswaar omstreden - psychiater Bram Bakker zegt in de Volkskrant dat
   iemand die, zoals u, zonder rekening te houden met de consequenties voor
   een doel gaat, een persoonlijkheidsstoornis heeft.
   'Dat is een retorische truc om het niet over de onderwerpen te hoeven
   hebben die er echt toe doen. Maar oke, laten we eens aannemen dat ik
   knettergek ben. Echt helemaal betoeterd. Dan worden er in Nederland nog
   steeds moslimvrouwen onderdrukt, dan zijn allochtonen nog steeds
   oververtegenwoordigd in Blijf-van-mijn-lijfhuizen, dan wordt nog steeds
   eerwraak gepleegd en dan staat nog steeds in een rapport van een
   Nederlands ministerie dat zesduizend meisjes in Nederland het risico
   lopen op genitale verminking. Denkt u, dat als ik door een psychiater
   wordt genezen van mijn vermeende gekte, die problemen ook verdwenen
   zijn?'

Verder moet zo'n beetje iedereen het ongelden. Vooral haar zogenaamde vrien-
den (die blijken zowaar geen vrienden van haar te zijn). Zie ook de NRC
van zaterdag,
   http://www.nrc.nl/binnenland/article824698.ece

Kennelijk is AHA weer in 't land of zo...