VVD tell a friend

Sun Nov 18 16:06:11 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM>,
>En ach, liberaal, neoliberaal, libertijns, libertarisch - het liberale huis
>heeft vele kamers...

 Ik vond het heel dapper van Pechtold dat hij in het Buitenhof heel expliciet
 (en meer dan eens) afstand nam tot het liberalisme. Afgezien van dat ik het
 daarmee eens ben, zou dit wel eens een zeer belangrijke stap kunnen blijken
 bij een echt herstel van D66. Daarenboven zag ik tot m'n genoegen in het
 rapport van Groenman et al. een zin staan waaruit bleek dat Pechtold niet
 eens op de hoogte was van de heliacale val van Balkenende-II.

 Mijn dag is weer goed...

 Overigens gaat het om *Gele liberalen* - daar is iets mee mis. Met gewone
 liberalen uiteraard niet - ook niet als ze rechts en conservatief zijn -
 dan gaat het er slechts om dat men het niet met hen eens is. Gewone libe-
 ralen kunnen wat mij betreft gewoon in D66 blijven - maar Gelen moeten er
 echt uit. Die gaan maar bij volle maan yin-yangen op de heide...

 In het rapport van Groenman et al. stond overigens een raar stukje over
 'post-materialisten'. Men moet het een paar keer lezen voordat duidelijk
 wordt wat hier staat (Erst kommt das Fressen und dann die Moral) en dat
 het daarom niet klopt...