Tupperware-party: Lidmaatschap D66 als cadeaubon

Thu Nov 15 12:50:12 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Als ik dat onder de kerstboom zou vinden zou m'n hele jaar goed zijn!!!

 Maar ja, het jaar duurt dan nog maar een weekkie...

 Het lijkt me dat zo'n bon in strijd is met de individuele keuze van mensen
 om al dan niet ergens lid van te willen worden.

 Veronica heeft zich ooit op soortgelijke wijze het publieke bestel ingekocht.
 Ze maakte mensen lid van haar omroep die daar niet om gevraagd hadden,
 betaalde voor hen het lidmaatschap en ze werden meegeteld als lid en dus
 voor de zendtijd-verdeling.

 Door mensen ongevraagd lid te maken van een politieke partij, koopt men eigen-
 lijk stemmen via een vrienden-netwerk bij de verkiezingen. Soort Tupperware-
 party.

 Het lijkt me dat men dit principieel moet afwijzen.

 Marc Fluks, Amsterdam