Groene, Paarse en Gele periode van D66: D66 congresseert onder 'Nieuw Ligt' van Sirius (2)

Wed Nov 14 09:50:26 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM> in reactie op Tjerk Jouwstra
 <tjouwstra at wxs.nl>,
>Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat Marc-A niet triggert op Icarus 2048
>over de macht van het individu
         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^                                   ^^^^
         2048 = 2^11 (dubbel bij de neus genomen ?)

 Ik heb wel even gekeken hoor, maar ik kon de bron van het beweerde niet
 vinden en inhoudelijk kan men er niets mee.

 Men heeft natuurlijk dit,
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Icarus
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Hybris
 Dit kan men interpreteren als dat Geel D66 doelbewust bezig zou zijn met
 een zelfmoord-missie. Of men kan Icarus perse willen zien als Mercurius...
 Maar da's nogal geforceerd - Mercurius is juist heel gratieus, die draait
 zich letterlijk in tal van bochten...

 Oftewel: ik mis de dubbele bodem (of hij is zo diep dat ik hem niet zie).
 In symbolen zie ik hem snel maar als beta-tiep ben ik minder sterk in
 teksten. Die dubbele bodem is in meer dan 1 opzicht essentieel voor het
 geheel. Als er geen dubbele bodem is, dan kan het nooit Vrijmetselarij zijn.

 In regel wordt iets 2 maal verborgen: er zit 1 directe en 1 indirecte
 dubbele bodem in,
  - De directe dubbele bodem zit in het beeld: men meent iets triviaals te
    zien in wat men waarneemt. Daardoor ziet men niet wat men echt waarneemt.
    Iets staat letterlijk voor je neus maar men heeft het niet in de gaten.
  - De indirecte dubbele bodem zit in de interpretatie: men maakt een volko-
    men triviale voorstelling. Daardoor beseft men niet wat men echt denkt.
    Er komt een gedachte bij je op maar men heeft niet door dat het geen
    eigen gedachte is.
 Omdat de directe dubbele bodem voorafgaat aan de indirecte, ziet men niet
 wat men waarneemt en heeft geen benul van wat men zelf denkt. Tenzij men
 minder naief is en zich rekenschap geeft van z'n waarnemingen en z'n
 gedachten...

 Eerst moet men beseffen dat dit plaatsvindt en vervolgens kan men pogen om
 de dubbele bodem zelf te zien. Het is als een toeschouwer die de trucjes
 van een illusionist poogt te doorgronden. Men weet dat men belazerd wordt,
 maar men ziet het niet en weet niet wat er echt gebeurt...

 Hoe dan ook: de meeste D66'ers zijn per definitie normaal. Wellicht staat
 dat 'Icarus' voor heel iets anders. Vrijmetselaats zouden een jaar (?) niet
 snel '2048' noemen (da's ontheiliging van Mercurius, da's 'profane' taal -
 die hebben het eerder over '6048 AL' of zoiets).

 Waar komt dit bericht vandaan ?