D66 hard op weg naar een presidentieel systeem

Steven Rieder Steven at RIEDER.NL
Tue Nov 13 20:42:09 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi,

Op 13 nov 2007, om 10:54 heeft Hein van Meeteren het volgende
geschreven:

> Want die SAC heeft natuurlijk vreselijk gefaald, de laatste jaren.
> Er is niets mis met een onafhankelijke, professionale sac, die op
> basis van neutrale waarneming en assessment-achtige toetsing
> (bijvoorbeeld een STAR-interviews) kandidaten op vooraf
> gedefinieerde meetbare gedragscriteria toetst.

Mee eens, het huidige systeem van een SAC werkt niet (hoewel ik het
niet geheel met je redenering waarom eens ben, Hein). Het voorgestelde
systeem lijkt mij eigenlijk wel een verbetering t.o.v. het huidige,
hoewel het inderdaad wel wat enge en gevaarlijke trekjes heeft. Ik zou
dit toch ook liever beter en langer bediscussieerd zien dan het nu
voorgesteld wordt, dan kunnen we denk ik prima een systeem bedenken
wat wel voldoet.

Groeten,
Steven