Sirius in D66-filmpje

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Nov 12 01:25:18 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 11-11-07 heeft Steven Rieder <Steven at rieder.nl> het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hein e.a.,
>
> Op 11 nov 2007, om 16:18 heeft Hein van Meeteren het volgende
> geschreven:

> Dat is precies waar ik het mee oneens ben, ik zie wel degelijk een
> lijn in wat D66 op dit moment uitdraagt: D66 bedrijft op dit moment
> een toekomstgerichte politiek waarin wordt opgekomen voor persoonlijke
> vrijheden.

Dit nu is volstrekte onzin. Men is niet eens in staat politiek te bedrijven
die een werkelijk antwoord vormt op het hier en nu. De persoonlijke
vrijheden verdwijnen nu juist en D66 draagt niets constructiefs bij, in
tegendeel. D66 deelt de volstrekt verkeerde visie dat je de toekomst moet
zien in te halen, in de hoop dat daarmee je doelen dichterbij komen.

> Ooit had D66 een stevig electoraat. Hoevaak hoor ik niet, op
>
> Goh, ik heb toch echt het idee dat je het over de situatie van een
> jaar geleden hebt. Zelfs mijn grootouders overwegen sinds jaren weer
> op D66 te gaan stemmen bij de volgende verkiezingen. Ik heb in tijden
> mensen niet zo positief over D66 horen praten.

Goh, in welke kringen begeef jij je? En kennen die de komende (ramp)koers al
?

> We moeten de kiezers terughalen als vurige, overtuigde én
>
> En daar ben ik het uiteraard wel volstrekt mee eens! Laten we dus
> vooral constructief nadenken over wat D66 beter kan doen en niet
> zeuren over te veel aandacht aan een onderwerp. Dat draagt m.i. veel
> meer bij aan een goede toekomst voor onze partij.

Oh wat erg. `Onze´ partij bestaat niet!!!! Er zijn genoeg partijen die het
´we´/´ons´ als uitgangspunt hebben - wat overigens (veelal) haaks staat op
het opkomen voor persoonlijke vrijheden.

Je weerlegt de terechte kritiek van Hein niet, eerder vormt je reactie
daarvan een bevestiging.

Henk Elegeert