ChristenUnie stelt 'homo-commissie' in

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Nov 12 00:08:17 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Discrimineren zou dan mogen zolang je het niet op schrift stelt? Nee,
discrimineren behoort tot de vrijheden van de private wereld. De
Grondwet verbiedt discrimineren in de relatie overheid - burger
(verticaal). Dus daar mag het niet. Mijn stelling is dus: horizontale
discriminatie behoort tot de burgerlijke vrijheden, verticale
discriminatie is on(grond)wettig.