ChristenUnie stelt 'homo-commissie' in

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Nov 11 05:51:31 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 09-11-07 heeft Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl> het volgende
geschreven:

Henk Elegeert schreef:
> > REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
> >
> > http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/artikel/asp/artnr/178504/
> > ChristenUnie stelt 'homo-commissie' in

Toch heb ik van iemand nog een bevredigend antwoord gekregen op mijn
> vraag of in een vereniging het niet tot de VRIJHEDEN behoort om zélf te
> bepalen wie wel en wie niet in een bestuur komt.

Uiteraard Hein, die VRIJHEDEN heeft een vereniging. Maar we proberen nu
juist mensen tegen anderen mensen te beschermen als het daarbij om
discrimineren gaat. Die VRIJHEID, anderen naar willekeur be-/mishandelen
behoort dan juist weer niet tot de/die vrijheden. Daartoe hebben we een
wetgeving, zelfs in de grondwet vervat, die dat moet voorkomen.

Dus als een of andere hoer, en haar vereniging in naam van god, homo´s uit
het bestuur wenst te kunnen weren, dan is er sprake van discriminatie.
Immers, niet diens(zijn of haar) capaciteiten als beoogd bestuurslid vormen
daarbij dan uitgangspunt, maar kwaliteiten waaraan de persoon zelve niets
kan veranderen/nog wijzigen.

Daar kwam zelf de dreiging bij - ala de (vrijheidsbeperkende) snol Hirsi Ali
- dat ze op ´praktiserend´ zouden worden getoetst.

Los van de vraag van of
> je het ééns/oneens bent met zo'n keuze, de principiële vraag gaat over
> VRIJHEID!

Dat is wat al te simpel, Hein. Bovendien, ´wiens vrijheid´ lijkt me hier de
principiële vraag.

En, wat nu als Tineke Huizinga samen met Yvette Lont in bed betrapt
worden/praktiserend (hun - mogelijke - coming out)?  In dat geval gaat het
over (hun) vrijheid, Hein. Los van de vraag of ik, of jij, het ééns/oneens
ben(t) met zo'n keuze.

En/of moet dat dan consequenties hebben voor hun openbare functies? Nee,
lijkt me, al gaat de CU op haar kop staan. Die vrijheid (consequenties voor
hun (Tineke en Yvette) t.a.v. de openbare functies) heeft de CU niet.
Opnieuw, een politieke partij is slecht een voertuig,  geen staat binnen de
Staat !!!

Wat is het batig saldo van een kabinet (zelf intern zeer verdeeld over het
bewuste onderwerp) dat normale vrijheden in een coming out dag wil
onderstrepen en de doelgroep zelf daarbij de klappen mogen oplopen?

Politiek worden de homo´s totaal niet serieus genomen en van enige
(emancipatoire) vooruitgang voor die doelgroep is dan ook totaal geen
sprake. Wat die COC-voorzitter Frank van Dalen (zondag 11 november te gast
in het tv-programma Buitenhof – Nederland 1, vanaf 12.10 uur) ook beweerd,
je hebt niets aan cijfers als er geen prioriteit voor beleid is de homo´s
werkelijk tegen geweld in dit land te gaan beschermen. Sterker nog: dat
beleid is gedecentraliseerd, en ligt allang vast in prestatie afspraken en
daarnaast in mogelijkheden qua capaciteit. Ook Frank van Dalen´s klopjacht
op homo haters komt (hun/)de emancipatie niet ten goede.

Voor homo´s blijft het een onbevredigend land, Hein, of vindt je dat hun
emancipatie nu al als vanzelfsprekend kan worden beschouwd?

Zie ook:
http://www.nu.nl/news/952218/11/COC_en_ChristenUnie_praten_over_homobeleid.html

En is dit (Yvette Lont´s actie) de juiste wijze waarop zo´n club
eigenheimers vanaf de kansel invulling kunnen geven aan regeringsbeleid? Of
discrimineert ze er als regeringspartij er lustig op los, en ziet hoe het
CDA dit tafereeltje genoeglijk aan ziet?

Of deze:
http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&pagina=viewartikel&artikel_id=1304
"
Met het contract heeft de Partij van de Arbeid zich vastgelegd om met
homobelangenorganisatie COC Nederland te strijden tegen homodiscriminatie
"

Is dit wel in het belang van de homo´s in dit land, of staat het ergens
anders voor?

Henk Elegeert