Joris Driepinter

Sat Nov 10 14:55:21 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>En nu ga je te ver!!! ;-)    Mijn zoon heet Joris (nee niet Helix), ben
>ik nu ook suspect?

 Toevallig, ik was net bezig een toelichting te schrijven...  :-)

 Ik eerder over Joris 'Driepinter' van den Wittenboer,
>Zijn *domeinnaam* gaat over een draak en het zou hem ontgaan dat dit
>refereert naar 'Joris en de Draak' (dat gaat over Satan) ?

 Sint George is de aartsengel Michael en die is stiekem Satan. De wijs-
 heid van dit verhaal (dat aanzienlijk ouder is dan het Christendom) is
 dat degene die de draak (Satan) verslaat, *zelf* de wedergeboren draak
 (Satan) wordt. Het liep dan ook slecht af met de (Christelijke) Sint
 George. Zie ook,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_George
 Men moet niet de draak verslaan, men moet de draak *in zichzelf* ver-
 slaan. Daar gaat het verhaal *echt* over - over *zelfdiscipline* dus
 (immers: Mercurius, ook al weer Satan, kent juist *geen* zelfdiscipline).

 Onze lijstgenoot gaat echter af op de draak in zichzelf... de piramide
 staat voor Osiris - Horus staat op de top daarvan omdat hij de wederge-
 boren Osiris is, net zoals degene die de draak verslaat, zelf draak wordt.
 Het zijn allemaal varianten op hetzelfde thema.

 Dat verhaal van die draak komt uit Mesopotamie. Zoals eigenlijk al die
 onzin uit Mesopotamie komt. Het gaat om het '7x7 raadsel': wie van de
 zeven (bijv. planeten, aartsengelen - en zo zijn er nog 5) is Satan ?
 Wie de 7 antwoorden heeft, vindt daarin opnieuw een raadsel waar Satan
 in verborgen zit - waarna men *zelf* Satan wordt. Net als Sint George...
 Die 7x7 vindt men in het Christendom trouwens terug als de Pinksterdatum
 na de Paasdatum. Het gaat eigenlijk om die 50e dag (Pentecost - op die
 dag heeft men de duivel overwonnen, 50 dagen na de lente is 1 dag *na*
 de Dag van Mercurius in de Juliaanse kalender). Daar zit die Dag van
 Europa op 9 mei dus weer in verborgen. Hier is *extreem deterministisch*
 over nagedacht. Leg hier maar eens een kalender naast, dan zie je de
 dubbele bodem...

 Probleem is elke keer dat er mensen zijn die dit allemaal geloven en er
 ook naar handelen... het is ze niet aan het verstand te peuteren dat het
 allemaal maar *flauwekul* is...

 Want in het echt is 'Joris' inderdaad gewoon een naam die men z'n zoon
 kan geven. Meer niet.