ontslagrecht

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Nov 9 10:30:02 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Martijn,

Je redenaties zijn soms selectief en onzinnig. Ik ben zelf zzp-er sinds
1988, schreef ooit een handleiding freelancen. Dus ik weet er wat van, zal
ik maar zeggen. Jij redeneert steeds vanuit de werkgever en politieke
extremisten. Zeer eenzijdig en nadelig voor ook zelfstandigen!

Ik ben tegen je extremistisch neoliberalisme. Drie voorbeelden uit de praktijk:

1. Het is heel prettig voor freelancers dat veel mensen een vaste baan
hebben plus beschermende CAO. Dat is safe voor zowel werkenden als
werklozen en zelfstandigen. Die hoef je niet tegen elkaar uit te spelen
zoals ik steeds lees op deze lijst!

2. Prettig verder: als de vaste baan, zoals nu bij flexwet, goed is
geregeld dan weten zzp-ers ook sneller wat hun eigen markt is. Dan krijgen
ze niet elk moment een voormalige CAO-er op hun nek die hen wegconcurreert
wegens inside kennis bij de opdrachtgever.

3. Bedrijven gaan, zoals aannemers in de bouw, werken met een rompbestand
aan vaste werknemers die in feite optreden als coordinatie bij het inhuren
van hele bundels zzp-ers. En de klant is vaak de dupe - ook eigen ervaring.
Hele onderdelen in een project worden vaak vergeten... Een
werkgevers/opdrachtgevers-argument: de logistiek is zoek.

Kortom, stop met je politieke onzin.
hv,u
------