Getier over homoseksuelen?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Nov 5 18:33:30 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 03-11-07 heeft Hein van Meeteren<heinwvm at chello.nl> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het gaat erom dat Christenen worden vernederd

Blijkt uit?

> en beperkt in hun handelen,

Blijkt uit? Zij willen, op totaal oneigenlijk gronden, anderen
discrimineren, waaruit blijkt de beperking?

> dat Christenen als minderwaardig worden gezien,

Blijkt uit? Zij wanen zichzelf meerderwaardig,  willen anderen
discrimineren,  dat is minderwaardig. En nu hebben anderen het gedaan.
Kijk, lieve heer onze god, zie onze beproevingen die wij hier voor u
dienen te doorstaan?  Please,  laat iedereen  die zegt dat wij dat
drama zelve verzonnen hebben den kop houden, opdat wij tot catharses
kunnen en mogen komen? Zoiets Hein?

> dat ze hun
> vrijheid niet mogen hebben, dat Christenen moeten buigen, ja buigen,
> voor de alomtegenwoordige wil van de luidpratende "verlichten" in dit
> land.

Grapjas. Wie kent de gedaante van god?

> We zijn een vrijheidslievende parij, een vrijzinnige partij, maar
> alleen als die vrijheid gebruikt wordt voor hetgeen WIJ wensen en
> voorschrijven.

> Een Christen mag derhalve van ons geen principiële
> problemen hebben met praktische homosexualteit.

Zou je die eens willen inlijsten? Zoekt en/of zocht gij uwen gelijk in
uwen eigen koker? ;)
Teneinde en natuurlijk het gelijk aan uwen zijde te hebben !!  :))

>  En toch heeft die
> Christen dat, o.g.v. de bijbel. Die -in onze ogen- verachtelijke bijbel.

Leuk boek.

> Maar die vrijheid mag hij niet hebben. Welnu, de Chrtstenen zullen tot
> in lenge der dagen, hoeveel wetten we er  ook doorheen jagen, hoeveel
> kamervragen we ook stellen, de homosexualiteit als schending van god's
> woord veroordelen. Want zo is het christendom nu eenmaal, in wat
> fanatiekere kringen althans.

Leuk hoe het gelijk van god´s woord nu afhangt van het fanatisme in
bepaalde kringen. :)

> En de Islam idemditto. Zolang wij, alle
> Borissen en Henks bij elkaar, niet inzien dat vrijheid van godsdient,
> dat vrijheid van vereniging en vergadering én vrijheid van uiting
> allemaal inhouden dat je ok de meest -in onze ogen-  abjecte dingen mag
> zeggen, en in eigen kring de meest -in onze ogen-  abjecte dingen mag
> doen (mits niet in strijd met de wet), zolang zal ik het zogenaamde
> vrijzinnige van de huidige D66 generatie bezien met enige, nou ja,
> excuses, met enige scepsis.

Jaja, en alle Henks bij  elkaar worden niet gediscrimineerd? Enen
pater uit den eigen parochie beschuldigd mede-paters van zonden, en
wel uit den eigen koker opgediept,  geprojecteerd?  ;)

Mea culpa ...

Henk Elegeert