Getier over homoseksuelen?

Sun Nov 4 15:27:37 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Eens,

Maar welk doel dienen subsidies dan aan culturele en maatschappelijke
instellingen?
Misschien is subsidie hier voor jou geen goede termijn,
sommige organisaties voeren overheidsbeleid uit
(sociaal- en maatschappelijk werk, publieke ruimtes exploiteren).
Leidraad is dan altijd dat iedereen welkom is ongeacht geslacht e.d.
Subsidies kunnen wel specifiek bepaalde activiteiten betreffen,
maar de overheid zorgt dat andere activiteiten eventueel elders ook
gefinancierd worden.
Nooit kan een club op geslacht of afkomst e.d. discrimineren.
Bij het onderwijs is het zelfs zo,
dat als het openbaar onderwijs exta geld krijgt,
de gemeente dezelfde bedragen aan het bijzonder onderwijs moet geven.

Bij politieke partijen ligt subsidie extra gevoelig.
Velen zijn dan ook voor afschaffing en onafhankelijkheid.
Maar m.i. moet je discriminatie uit belastingopbrengsten zeker niet
toestaan.
Een partij die vrouwen uitsluit zou dus geen subsidie mede op kosten van
vrouwen horen te krijgen.
Dat zou toch ecth van de zotte zijn.

Fritz van Rikxoort