Homosexualisering van D66 en de samenleving

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu May 31 23:51:03 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein,

Goed discussiepunt: wat is de norm: de mens, de heterosexuele mens, de
getrouwde mens, de vader, de vrouw, de eenkennige, de bigamist, de man, de
vrouw, de mens met ouderlijk gezag, de baas van het dier, what more shall I
say? Niemand is superieur, maar je probeert toch met elkaar te leven.
Vanmiddag was ik in het -nog functionerend- hoofdkantoor van de ABN aan de
Gustav Mahlerlaan in Amsterdam voor een bijeenkomst van de Vereniging van
arbeidsrecht juristen. We hadden het over ons arbeidsrecht en die
merkwaardige mix van publiekrecht en privaatrecht die ook het huidig kabinet
weer zoveel problemen lijkt te geven en de conclusie van mijn gespreksgroep
was, dat ondanks allerlei regelarij we in Nederland toch altijd weer een
pragmatische oplossing weten te vinden. Als je daar niet voor openstaat,
blijft het lastig.

Dus, wij zijn niet de norm, we willen de norm niet zijn, maar laten wel
bestaan, dat wat is. Ook al is dat niet het mijne, noch het deine en in
ieder geval niet het Seine.

Het zal weer aangeleerd moeten worden.

Nachtzoen,

Tjerk