Homosexualisering van D66 en de samenleving

Thu May 31 22:55:31 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het lijkt me nogal een denkfout "Ze" en "deze landen", toevallige
groepen, tot de gevangenissen van hun toevallige groepsgenoten te
verklaren, al laat je hun gevangenen dan anders dan veelal ons
asiebeleid wel graag vrij en zelfs naar ons. Is het niet juist de
onderdrukking die je zelf van buiten ook kwalijk vindt, Hein, die net zo
goed op andere schaal binnen landen en streken plaatsvindt?

Ronduit sadistisch vind ik hoe je pure zelfbevrijding oplegt, hoe de
enkeling omringt door potentaten zichzelf maar moet bevrijden. Lijkt op
laffe mannetjesspelletjes, bepaalt niet macho, beetje Ku Klux Klan. Ten
principale lijkt me dat niemand als mens het alleen rooit, en landen
e.d. en volken op welke schaal dan ook zijn maar toevallige groepen, in
een internationaliserende wereld nou eenmaal steeds minder gesloten, dus
waarom vasthouden aan pure zelfbevrijding?

Met je pleidooi tegen feminisering ben ik het wel eens, al denk ik bij
mannelijk dan aan praktisch "doen", en niet aan homohatende laffe
mietjes die graag puur hetero zouden willen zijn, maar als ze dat echt
waren geen problemen zouden hebben met en dus niets tegen
homoseksualiteit.

Wellicht hangt de onderdrukking van normale (niet hatende) mannelijkheid
samen met de agressieve wijze van verzet, zich niet uitend tegen de
vrouwelijke bedisselaars van jongens en mannen, maar tegen hun
ontsnappers die niet zo afhankelijk zijn van die vrouwen en hun lijven:
homo's.

Zijn onderdrukte mannen jaloers op homo's die geen last hebben van
onderdrukkende vrouwen? Het lijkt er wel op, zeker als sexbeluste mannen
ineens bezwaren hebben tegen wederzijds vrijwillige sex zonder
manipulatie door vrouwen of hoofdpijn, tuurlijk onder het mom dat het
niet tussen mannen hoort, maar van henzelf als mannetjes met die
eigenwijze vrouwtjes.

Fritz van Rikxoort