Is het een probleem?

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Thu May 31 09:27:51 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Glenn Mellonius schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Het gedonder met bepaalde groepen die met onaangepast gedrag de hele
>  samenleving verzieken, en ervoor zorgen dat het grote publiek hun
>  hele gemeenschap erop aankijkt, terwijl het maar een klein groepje
>  is, komt volgens mij door gebrek aan opvoeding.

Klopt Glenn. Onze samenleving denkt (nog) steeds in kolommen.
Zelfs onze democratie zelf gaat gebukt onder dat groepsdenken,
waardoor politieke partijen zich slechts nog richten op groepskenmerken.
De werkelijke problemen liggen bij de volgzamen die er genoegen in
scheppen nergens op aangesproken te kunnen worden. Zij immers behoren
tot de massa en derhalve de norm. Daar kan (toch?) niets mis mee zijn ?!!

Allemaal deelnemers van de paarden en wormen maatschappij van
onze vrind Balkje.

;)

>  Hun ouders doen het
>  verkeerd. Díe moeten een cursus "hoe voed ik mijn kinderen op"
>  krijgen.

Waarom  wil  je nu die voordeur in? En, heeft dat eigenlijk wel zin?
Waarom is dat aanbod er niet? Gevolg van onze regering die ´markt´ denkt?

Zo  hebben "zij" van den voetbalbond (wanneer krijgt die kwal nu eindelijk
eens een figuurlijke trap onder zijn ballen?), samen met "zij" van den
media,
"zij" van den pollentiek en "zij" van den maatschappij een prachtig
partijtje
voorgeschotelt,  waarbij "zij" van de dubbelepaspoorten (door zij van den
voetbalbond- vast bedoeld te verbroederlijken) nu voor 5 JAAR gestraft
worden, waarop "zij" van den pollentiek geen antwoord hadden, voor "zij"
van den maatschappij. Die laatsten zullen er uiteindelijk voor moeten
´bloeden´, wedden? Daar zullen "zij" van den pollentiek wel hun afschuw
over gaan uitspreken, en het wapen van den onmacht (de ME) tegenover
gaan zetten.  Teneinde de (gewenste) beeld bevestiging trots te kunnen
onderstrepen!!

 > Al te vaak zijn het lieverdjes thuis, maar wat ze op straat
>  uitspoken daar weten de ouders niets van.

Nee, wie maakt hen ook duidelijk dat de openbare ruimte ´beschermd´
gebied is? Binnen elke democratie waarin burgers zelf betrokken zijn kan
zoiets
niet ontstaan, hoor. Die staan te dicht bij elkaar om daarover niet met
elkaar van
gedachten te wisselen.

En vooral, waaruit blijkt de handhaving? Hanggroepjongeren (als
-schrijnend- uithangbord
van misplaatste opvoedingsopvattingen van met name het CDA, en andere
zgn. gezinspartijen)
 die zich in die ruimte stierlijk lopen vervelen (er mag in die ruimte
eigenlijk ook helemaal niks)
vervelen anderen vanwege het gebrek aan ´ruimte tot ontplooiing´.

Datzelfde centrum van de macht stampt africhtcentra (voor jongeren) uit
de grond
om tegemoet te komen aan den ´problematiek´ die "zij" van de voetbalbond
(de
verbroedering!?!) zo prachtig in beeld hebben gebracht !! De snol van de
VVD
Terpstra zal er blij  mee zijn,  want "sport" zo beweerde zij al jaren
geleden, is
heel gezond, en verbroederd !!

Zal de VVD nu eindelijk ook (intern) die misvattingen durven gaan erkennen?
Jeetje, wat een blamage die erkeningen in Buitenhof ....

>  Bovendien zitten ze veels
>  te vaak op straat. Er is iets goed mis met die huishoudens, hetzij
>  door onkunde hetzij door vervelende omstandigheden.

Nee, er is iets goed mis met de opvattingen bij politiek, media en
besturen!!!

>  Bijvoorbeeld dat
>  er teveel uren door die ouders wordt gewerkt om het hoofd boven water
>  te houden.

Daar ligt het probleem niet,  Glenn. Laat je door die zgn. gezinspartijen
geen rad voor ogen draaien. Het zijn hun opvoedingsopvattingen !!

Henk Elegeert