Uitslag Eerste Kamerverkiezingen: Nummer 4 van D66 gekozen met voorkeurstemmen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed May 30 19:58:40 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Antid Oto schreef:

> Ga toch snel naar de VVD, zeikerige liberaal.
Ha die anonieme Trotsky! Altijd weer een blije verrassing die opbeurende
toon van je te horen.
> Dat jij het neoliberalisme van de VVD niet als vijand ziet is me een
> godsraadsel.
Inderdaad, ik ben ooki geen neolib, maar een demolib. Of libdem. In
ieder geval een vrij mensch, die weet dat je mag denken en zeggen wat je
wil, ondanks al die sociale controle die in allerlei sekten, zoals
politieke partijen, op je uitgeoefend wordt.
> D66 is echter ook veel van de neolib, Vreekamp kan dat beamen. Dan heb
> ik het nog niet gehad over Irak en de VVD. Hoe kan jij daar met je
> openheid actie bij passen?
Openheid is een goed democratisch én liberaal beginsel, libdem dus,
zoals de LibDems in het verinigde Koninkrijk altijd hebben bewezen. Dat
ons eigen gecorrumpeerde bestuuderspartijtje niet meer weet van liberaal
én democratisch denken en doen betekent, soit. Dat moet je míj niet
aanrekenen, tegengif.

> Beste stuurlui staan weer aan wal?
Soms wel. Vanaf de wal ziet het er soms net iets anders uit. Beetje
afstand nemen, beetje relativeren. Beste stuurlui zitten oms in de
helicopter, dat ook. En de slechtste stuurlui verlaten als ratten het
zinkende schip.