Uitslag Eerste Kamerverkiezingen: Nummer 4 van D66 gekozen met voorkeurstemmen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed May 30 14:10:35 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ha die Bart,

Nee, de VVD is mijn vijand in het geheel niet. Sterker nog, ik zou best
lid van die club kunnen wezen, ware het niet dat ik partijpolitiek  *an
sich*  heb leren verafschuwen de afgelopen periode. In Buitenhof van
afgelopen zondag kon je weer eens aanschouwen hoe heerlijk de
partij-egootjes kunnen botsen (Linschoten vs. Senke).
De afgelopen jaren heb ik geleerd dat *partijpolitiek* de verrotting is
van onze parlementaire democratie. Er is geen sprake meer van
*volks*-vertegenwoordiging, maar van *partij-bons*-vertegenwoordiging.
Je moet eerst door het lik, slijm en wederzijds ruggenkrab-werk heen om
in een partij naar boven de klauteren, dan mag je, mits je niet teveel
'zeikt" of  "navelstaart" op een verkiesbaar plaatsje komen. De Leider
Immer Trouw Zwerend, uiteraard (lastig als die Leiders elkaar de tent
uitvechten, maar dán blijkt je vermogen tot adaptatie...).
Zo hebben de Dittrichs, de Graafen en Van Boxtels het toch ook gedaan
bij ons, en zie, na het laten vastlopen van de Titanic wegens
stuurmansgebroddel, zitten ze allen op de best betaalde erebaantjes van
Nederland (en erbuiten)!

En wij, achtergeblevenen op dant zinkend schip, wij maar applaudiseren
als we bij onze 1 á 2 procentjes nóg een zeteltje erbij kunnen
schooieren. Nee, blij maakt het me allemaal niet, hoewel ik de humor er
ook van kan inzien. Tis dure, maar wel vermakelijke cabaret!
Geniet van de lente, jongen, uw Hein