Is het een probleem?

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri May 25 22:59:54 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

Vraag blijft, hoe we dit probleem oplossen. Voor mij betekent dat 1)dat er
een probleem is en dat dat benoemd kan worden. Het probleem heeft te maken
met Marokko en het gaat om het groepsgedrag van veelal jeugdigen (vanaf 8
jaar) die zich hier niet thuis voelen, althans niet geaccepteerd worden,
althans niet mee kunnen komen. De Islam is voor deze categorie een
schaamlap, want, zoals Henk V. terecht schrijft, Berbers die het arabisch
nauwelijks meester zijn en zelf de koran niet eens kunnen lezen. Wij durven
niet op te treden en daar zit denk ik de fout. Als Marokaanse klootzakken de
camerabeveiliging in Kanaleneiland Noord onklaar maken onder het oog van
politieagenten, doen we iets niet goed. In zo'n geval moet de politie
onmiddellijk ingrijpen. Als we als Nederlanders ons ergeren aan dat
collectieve schuld vermijdend gedrag van een groep geitenneukers met een IQ
recht evenredig aan hun gewicht, moeten we ook zo optreden.

Groet,

Tjerk