Rechter legt domeinnaam 112.nl bij overheid

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon May 14 04:22:06 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Glenn Mellonius schreef:

> Haha, er is toch een verschil.
> http://europa.eu is een site met dezelfde inhoud in verschillende talen.
> Een eventueel www.112.eu zou een site worden met voor elk land
> verschillende inhoud.
> Maar je hebt gelijk, het zou kunnen.

http://ec.europa.eu/news/environment/070116_1_nl.htm

Er is ook niets op tegen, lijkt me om de inhoud af te stemmen op het
bedoelde land.

http://europa.eu/50/news/theme/070202_sk.htm
= Slovencina (SK)

http://ec.europa.eu/environment/civil/prote/112/112_en.htm
= English (EN)
Zie : "*National web pages on 112"

http://www.112sos.nl/
= Nederland
*
> Trouwens om op .gov terug te komen.
> In welk wetboek staat dat het allemaal in het Engels moet?
Dat volgt logisch op dat enkel de USA ervan gebruik kan maken?
> Je kunt toch een .reg of een .ovh site creëren (afkorting van regering
> resp. overheid).

Zeker, maar sinds we toch Europa ´denken´ kan ook  .eu. :)

Die proviciaaltjes  daar in  Nederland, tja... ;)
> Tot ziens op het congres, (zonder het van elkaar te weten want ik weet
> niet hoe je er uit ziet).

We zullen een andere gelegenheid moeten afwachten,  Glenn.

Henk Elegeert