Analyse: Congrestoespraak Pechtold

Sat May 12 19:29:49 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helaas - ik begrijp er geen bal van. Waar ging deze toespraak over ?
Ik mis een samenhang. Laten we daarom alle D66 fragmenten eens bij elkaar
vegen. Dan staat er dit...
   Laat de komende jaren D66 opbouwen, onderscheiden, maar ook tijd nemen.
   De vraag is niet of we daarmee doorgaan, maar hoe. Dat geldt ook voor
   onze partij: D66. D66 kent geen stromingen, maar vertegenwoordigende
   individuen in elk tijdsperk. Altijd gold voor mij: D66 is geen doel,
   maar een middel. Maar nu, de komende jaren is het mijn doel om met
   jullie van D66 weer het middel te maken om voor dat gedachtegoed een
   groter draagvlak te krijgen.

De eerste zin creeert grote verwarring aangaande onderwerp vs. lijdend
voorwerp en dat ontaardt in een niet minder grote verwarring aangaande
doel vs. middel in de komende jaren vs. elk tijdperk.

Zoiets staat er. Maar ik heb geen idee wat er mee bedoeld wordt.