navelstaren em koffie

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri May 11 11:02:02 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Citaat:
> Morgen bespreekt de partij verleden, heden en toekomst op een congres.
> Klaar voor de klim is de optimistische titel van de notitie waarin het
> bestuur plannen voor de toekomst geeft en het verlies van de afgelopen
> jaren analyseert. Bij dat verlies wil Pechtold niet lang meer
> stilstaan. „Dat terugkijken heeft een hoog
> ‘stuurman-aan-de-wal-gehalte’. Ik vind het zo wel voldoende. We moeten
> stoppen met navelstaren. Een partij die voortdurend met zichzelf bezig
> is, trekt weinig kiezers.”
(A) Er is niets mis met navelstaren. het is een beproefde
meditatietechniek uit de Boedhistische traditie. Het geeft de monnik de
kans op intense zelfreflectie, en tevens de gelegenheid te constateren
dat hij (zij) geen navelinfectie heeft.

(B) D66 moet eens gaan leren LESSEN te leren uit het verleden. D66 is
géén lerende organisatie, en een leerpropces is géén navelstaren. Ik kom
na deze zoveelste holle frase van Pechtold niet meer op het congres. Ik
heb het gehad met de Leider. Ik kan mijn zaterdag wel beter besteden dan
mee te doen met het spelletje collectief ontkennen dat Pechtold wenst te
spelen met zijn klapvee in Rotterdam. Zingen jullie maar fijn het
halleluja, veel warmte en stralende ogen morgen, Hein drinkt koffie met
zijn geliefde en zijn kids.

Hallelul ja!