De Pers publiceert over manipulaties gelovigen klimaatcatastrofe

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Thu May 3 12:14:05 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ben het wel met Frans Kempers eens. Vond dat suggestieve toneelstukje
van Al Gore in zijn film - waar hij op een hoogwerker de percentages
CO2 over de tijdlijn aangeeft - ook op z'n minst niet netjes. Het feit
dat temperatuur en CO2 stijgingen samengaan, geeft geen enkel
oorzakelijk verband aan tussen de twee.

Verder vind ik de CO2 hype ook slecht voor het draagvlak voor
milieubeleid op korte en langere termijn. Op korte termijn omdat alle
middelen naar CO2 reductie dreigen te gaan terwijl er genoeg andere
dringende milieuproblemen zijn waarvan bovendien onomstotelijk vast
staat dat ze per direct schadelijk zijn. Op de langere termijn, omdat
een tegenreactie ('flikker op met dat milieu') dreigt als over een
jaar of 10 blijkt dat de miljarden die de komende jaren aan CO2
reductie worden besteed niet tot nauwelijks effect hebben gehad.

Groeten,
Mark Giebels