Tijd voor de Feniks strategie

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue May 1 17:56:47 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 5/1/07, Hein Van Meeteren <heinwvm at chello.nl> wrote:
> Frans Verhagen is getrouwd met een Amerikaanse, en is zelf 100% brabo.

Maakt hem bij mij als geboren en getogen Brabo nog populairder... ;-)

> Zijn Irak-standpunt stinkt, hij vond de inval prima en vindt openheid onzin.

Klopt, las ik ook, erg dom, maar was volgens mij wel enigszins
provocatief bedoeld.

> Hij is Amerika-fan en tolereert geen kritiek op het Heilige Land (usa).

Da's niet waar. Hij geeft Bush en Cheney er zelf ook regelmatig van
langs. Zie bv uit zijn dagboek van 29 april:
-----
http://www.amerika.nl/html/politiek/dagboek.htm
Het boek van George Tenet, ex CIA directeur, vult de gaatjes in die
nog bestonden in het verhaal van hoe Amerika in een desastreuze oorlog
verzeild raakte in Irak. De WMD waren enkel een excuus voor lui als
Wolfowitz, Perle, Feith en bendeleider Cheney om een verandering in
het Midden Oosten tot stand te brengen die ze toch al wilden vanuit
hun eigen neocon ideologie. Dat de oorlog is gevoerd onder valse
voorwendsels, is op zich geen nieuws – al is het zorgwekkend, maar ik
ben realistisch en cynisch genoeg dat vaak beleid wordt gemaakt op
grond van de verkeerde argumenten om de juiste redenen. Hopelijk komen
de Amerikanen nog een keer tot een soort 9/11 onderzoek over Irak –
want anders dan voorstanders van een Nederlands Irak onderzoek
stellen, heeft Amerika dat nog helemaal niet gedaan.
-----

> Als hij voorzitter wordt is d66 kansloos ooit te herrijzen. That`s my opinion.

Ik begrijp het vanuit je eigen strijd, maar volgens mij valt de man
overall wel mee...

Groeten,
Mark Giebels