Homo-hysterie: Henk Krol verspreekt zich

André van Wanrooij a.v.wanrooij at D66.NL
Sat Mar 31 00:29:20 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nu sla je de plank toch weer volledig mis.
De actie rond de weigerambtenaar is geen COC-spinsel. Deze club heeft immers
in ruil voor een paar miljoen subsidie dit punt 'weggegeven'. Het COC zou in
ruil voor dat geld geen bezwaar maken. En dat doet ze dan ook niet in de
mate waarvan je zou verwachten. Het enige protest wat het COC laat horen is
vanwege de aanhoudende actie van Albert Verlinde.

Dus als je stelt dat het een zootje is in de homobeweging dan krijg je van
mij volledig gelijk. Als je roept dat er sprake is van geldhandel
(corruptheid durf ik nog niet in de mond te nemen) dan heb je mij ook aan je
zijde. Toch is het niet de homobeweging die aan de D66 knoppen draait.

Het is iedere beweging en/of belangenorganisatie zijn taak om aandacht te
vragen voor de problemen van zijn achterban (Zo zou het tenminste moeten
zijn). Het is aan de politieke partijen om te bepalen of zij er "iets" mee
willen.

>  Het COC heeft D66 volkomen in haar klauwen. Dat diskjockeys 'kunstenaar'
>  zouden zijn (de laatste politieke 'doorbraak' die D66 wist te verwezen-
>  lijken, voor wie dat mocht zijn ontgaan), komt ongetwijfeld *ook* uit
>  het COC (wat zijn MC's eigenlijk - het zal wel dom van mij zijn maar ik
>  weet dat soort dingen gelukkig niet). Hier is D66 *maanden en maanden*
>  mee bezig geweest terwijl de partij verder naar de haaien ging.

Nu haal je het COC en de homobeweging weer door elkaar. En hierboven heb ik
al uitgelegd dat D66 door niemand in de "klauwen" wordt gehouden. En wat de
kunstenaars betreft: dat komt niet uit de hoed van de homobeweging. Die
heeft daar niets mee van doen.
(Ook ik weet niet wat een MC is overigens)

>  Ik vind het iets walgelijks, ik heb zo langzamerhand een teiltje nodig.

Nee, je kan beter iets anders proberen. Onderaan zal ik je uitleggen wat ik
bedoel.

>  Het is dezelfde hysterie als bij AHA. Het denken ontspoort volledig en
>  aan de lopende band; er is geen moment rust - het gaat maar door. Nu
>  weer over Polen, Bonaire, weigerambtenaren en de Paus. Wat *zijn* dat
>  voor punten ? Dit is een politieke partij onwaardig !

Wat zijn dat voor punten? Dat zijn onderwerpen die voor gays van belang
zijn. Als morgen de overheid besluit om iedereen die Fluks heet te gaan
vervolgen vanwege zijn naam, Als de Fluksen op deze aardbol niet of
nauwelijks aan werk kunnen komen omdat ze geweigerd worden. Als ze niet met
elkaar openlijk om mogen gaan omdat het dan viezerikken zijn. Zouden de
Fluksen dan niet blij zijn dat er ergens nog mensen zijn die aandacht vragen
voor hun situatie?

"Onwaardig!" ???????? Met alle respect voor je mening vraag ik me wel af
waar jij je doctorstitel hebt gehaald. China? Cuba? Of misschien Polen?  ;o)

>  Morgen gaat het weer over iets anders idioots dat er geen reet toe doet
>  en waar nagenoeg *niemand* geinteresseerd in is. Het COC lijkt me een
>  compleet gekkenhuis.

Valt mee hoor, al is het gevestigd in Amsterdam.....

>  Wat kan het gewone D66-leden uberhaupt schelen waar het COC allemaal mee
>  bezig meent te moeten zijn (afgezien van het manipuleren van de kandi-
>  datenlijst en het programma) ?

Dat interesseert een D66-er wellicht helemaal niks. Het opkomen voor
individuele vrijheden interesseert een D66-er echter wel!

En dat manipuleren van de kandidatenlijst en het programma is, voorzover dat
al op waarheid berust, nu ook al de schuld van de homo's?
Kom op zeg. Ik verlies niet vaak mijn humeur, maar je doet erg je best om me
kwaad te krijgen...

Laat staan het D66 electoraat... dat is
>  deze dagen toch niet bezig met Poolse homo's en met pausbezoek aan dat
>  kutparlement ... kom nou toch !

Ok hier heb je (eindelijk) een punt. Maar het D66 electoraat heeft daar
natuurlijk wel zijn gekozenen voor.   ;o)
Verder interesseer ik me persoonlijk ook niet voor een "kutparlement".
Ik heb liever een parlement met kloten.  ;o)

>  Escapisme, dat is het...
>  Vooral niet bezig willen zijn met wat er werkelijk speelt.

Maar wat speelt er dan zoal? Ik hoor je vooral over homo-onderwerpen.
Besteed je aandacht dan aan zaken die JIJ belangrijk vindt en laat me daar
dan over meedenken.

Oh ja,
Ik had eerder beloofd je te zeggen wat je beter kan doen dan boven een
teiltje hangen.

Binnenkort is er een Congres. Zoek wat gelijkgestemde D66-ers op en dien een
APM in. Dat kan via een afdelingsvergadering of via de regio. Ook digitale
platformen kunnen een APM indienen.
Roep in die motie op om ieder homo-onderwerp uit te sluiten van behandeling
of zoiets.
Je weet je woorden en retoriek immer al zodanig te formuleren dat je vast
een prachtige tekst voor deze motie weet te vinden.

Laat dan de democratie haar werk doen.
Desnoods zal ik je motie mee ondersteunen als je niet genoeg medestanders
vind. Maar dan wel op de voorwaarde dat we de uitspraak van het Congres
respecteren. Deal?

Ik zie je bijdrage aan het Congres graag tegemoet. We zijn immers democraten
66 nietwaar?

Groet,
André van Wanrooij
Roosendaal