Homo-hysterie: Henk Krol verspreekt zich (was: Sofie in 't Veld en haar...)

André van Wanrooij a.v.wanrooij at D66.NL
Fri Mar 30 21:38:56 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Omdat D66 de Poolse troep niet op haar website durft te publiceren maar

even gekeken op de plek waar we kennelijk zijn moeten: Gay and Lesbian

rights Intergroup - zogenaamd van het Europarlement,"

Hierboven staat je eigen tekst (kijk vooral naar het woordje “zogenaamd”).
Maar waarschijnlijk kan ik dan niet goed lezen of misschien komt het wel
doordat ik me aangesproken voel als een van die overgefixeerde homo's die
zonodig D66 ten gronde wil richten. (schrijf ik cynisch)

Het valt me in ieder geval op dat jij nog meer aandacht aan de gay-media
besteed dan ik. Terwijl het van mij als één van de "voormannen" in de
homobeweging juist verwacht wordt.

Doordat je zoveel aandacht hebt voor de gay-lifestyle zou het juist bij jou
moeten opvallen dat nog menig homoseksueel gediscrimineerd wordt of
anderszins geconfronteerd met de nadelen in het publieke leven vanwege zijn
of haar geaardheid. Dat D66 aandacht heeft voor de problemen van "mijn"
achterban geeft mij als homo én als D66-er in ieder geval een goed gevoel.

Dat er meer in de wereld is dan enkel homoseksualiteit zal ik als eerste
erkennen. Misschien is het daarom wel zo verstandig om er voor te zorgen dat
de achterstelling van holebi's verdwijnt zodat jij je eindelijk eens kan
gaan concentreren op de andere problemen in deze wereld. (geintje)

Vanzelfsprekend moet D66 zich bezighouden met allerhande vraagstukken zoals
mileu, zeespiegelstijging, democratie, buitenlands beleid, en noem het maar
op. Maar even zo vanzelfsprekend is het dat D66 misstanden et cetera aan de
kaak stelt ook indien deze op de holebi-gemeenschap van toepassing zijn.

>  Volgens sommige WhoIs'en bestaat de website zelfs in het geheel niet. Van

>  wie de website wel is, is zowaar *geheim* ! 't Zullen de humanisten wel

>  weer wezen - net als de vorige keer dat Sofie in 't Veld als een

> manipule-

>  rende fantaste door de man viel

Wat gebruiken we toch weer GROTE woorden. "manipulerende fantaste", nou,
nou. Kon je het niet zwaarder aanzetten?

Sophie ken ik als een zeer gedreven politica die op allerlei terreinen zich
enorm inzet om het D66 geluid te laten horen. Zij doet dit óók op het gebied
van homo-emancipatie. Dat dit laatste nu eenmaal zeer veel media-aandacht
krijgt is niet aan haar te verwijten, het zegt volgens mij meer over de
homofixatie die de neerlandse media samen met jou deelt.

>  Neen, ik *verzet* mij juist tegen de stemmingmakerij. Nederlandse homo's

>  proberen momenteel de Nederlandse en de Poolse regering tegen elkaar op

>  de hitsen, Proberen een Poolse minister buiten spel te zetten via het

>  Europarlement. Als *dat* geen stemmingmakerij is - wat is het dan wel ?

Je vervalt weer in een retoriek die zeer onwelriekend is. De homo's doen
dit, en de homo's doen dat. Nu zetten ze het buitenland beleid op de kop om
de Poolse en Nederlandse regeringen tegen elkaar op te zetten. Met welk een
doel, Dr. Marc? Waarom zouden de Nederlandse homo's dit dan wel willen?
Willen ze graag ten oorlog? WAAROM DAN?

Nogmaals deze onuitputtelijke retoriek van je gericht tegen homo's roept bij
mij alleen maar vragen op. Waarom deze hetze? Je doet voorkomen of het in
het belang van D66 is. Is dat ook zo? Zou het niet eerder te naken kunnen
hebben met jou fixatie op holebi's. Ze krijgen immers de schuld van nagenoeg
alles wat er ook maar mis kan gaan in jouw ogen.

>  Waarom doen die mafkezen dat ? Gisteren wist ik dat niet, vandaag wel...

Kom, kom. Eerlijk zijn, gisteren wist je het ook al...

>  Vanmorgen versprak Henk Krol van de Gaykrant zich namelijk op de TV.

>  De meest idiote uitspraak die de man deed: homoseksualiteit, c.q. het

>  homohuwelijk, is een *exportproduct* van Nederland.

Hier sluit ik me aan bij de reactie van Fritz.

>                        ^^^^^^^^^^^^^

>  Dit verklaart de Poolse landdag van D66...

Leuke woordspeling, compliment!

 onze partij voert hier kenne-

>  lijk *economisch beleid*. Een mens moet er maar opkomen.

>  Andere geschifte uitspraak van Krol: De PvdA heeft in het Europarlement

>  de *vernietiging* van het *eigen regeeraccoord* aangevraagd wegens het

>  homohuwelijk. Welke gek *bedenkt* uberhaupt zoiets?

De PvdA. Overigens het woord "vernietiging" heb ik niet gehoord. Wel het
‘nietig verklaren van’ wegens het in strijd zijn met Europese Verdragen.

>  [Deze meneer beweerde verder dat er de afgelopen 6 jaar 4000 homo-huwe-

>  lijken zouden zijn gesloten (hoeveel ambtenaren van de burgerlijke stand

>  zouden er zijn ?)].

Genoeg. Want een gemiddelde van 670 huwelijken per jaar lijkt me niet zo
buitengewoon gezien het gegeven dat voorheen het niet mogelijk was elkaar
het ja-woord te geven.

>  Men moet zich *schamen*. Heel diep schamen !

>  D66 wordt hoe langer hoe meer een Munchausen-partij.

Dat schamen begrijp ik niet. Voor wie of voor wat?

De PvdA maakt het zichzelf moeilijk en dhr. Krol is een uitgever en van
politieke kleur een VVD-er. Waarom zou D66 zich moeten schamen?

André van Wanrooij

Roosendaal