Ultieme struisvogelpolitiek: Taboe-woord bestaat voortaan niet langer

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Thu Mar 29 02:02:26 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Eindelijk. Na een verblijf van 25 jaar "in den
vreemde" in 1985 vond ik plots een hele serie nieuwe
woorden. Harde schijf e.d. was redelijk logisch als je
de taal enigzins wilt beschermen tegen vreemde
invloeden. Wat ik echter, in het begin zeker niet, kon
lezen was de allochtoon en autochtoon.

Hier wordt het vrij simpel opgelost:
Citizen=Amerikaans staatsburger (heel soms, indien
nodig voor het verhaal 'naturalized citizen")
Legal=iemand met een verblijfsvergunning..
Illegal+iemand zonder verblijfsvergunning

Er zijn momenteel 12.000.000 illegalen bijna allemaal
van Mexico. Da's een beetje politiek probleem:-)
Als Citizen staat elke prive, overheids betrekking of
politieke function open. Behalve President dan moet je
hier geboren zijn.

Als je er een vreemd paspoort bij wilt houden dat moet
jij weten

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/artikel/asp/artnr/145323/
> [...]
> LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het

> Dit bericht is verzonden via de informele D66

Looking for earth-friendly autos?
Browse Top Cars by "Green Rating" at Yahoo! Autos' Green Center.
http://autos.yahoo.com/green_center/