Spammers gaan steeds grotere mails versturen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Mar 27 21:44:33 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg schreef:
> On 27-mrt-2007, at 10:17, Hein van Meeteren (die mij hier laatst met
> een klauwhamer in mijn gezicht dreigde rammen) wrote:
Correctie. Die klauwhamer is eigenlijk een te milde marteling. Ik heb
besloten de Mideleeuwen terug te halen en uw nagels één voor één uit uw
ongewassen klauwen te trekken. Of nee, ik heb een beter idee: hebt u
marathon man gezien? Die tandartsboor, die lijkt me wel wat. Kom vooral
nog een keertje stalken voor m'n huisdeur, MAKE MY DAY, punk.

> Nou en?
Ik zei: dat toontje bevalt me niet. Dat is nou en.

> Beweren "iederéén heeft te maken met spam, dus iedereen eet er kaas
> van" is net zo dom als beweren dat iedereen verstand van elektriciteit
> heeft.
Nee, iedereen heeft verstand van electriciteit. De één weet wat meer dan
de ander. Zo is het \verstandig als ik m'n zoontje van één niet met
stopcontacten laat spelen. Maa inmiddels wéét hij als, hij is één, mind
you, dat electro=au! Zo heeft ieder, op zijn niveau, verstand van
electriciteit. Dom he.

> Neenee, de verspreiders maken gebruik van geïnfecteerde windows PC.
> Die PC's huisvesten geen verspreiders.
Verspreiders opgevat als verspreidprogramaatjes, oen.

> Juist wel. Henk vroeg naar een oplossing.
> De oplossing is een verbod op Windows.
hahahahaha. een verbod op windows. En wie gaat dat verbod afdwingen?
Henk? Erik?

> Dat is symptoombestrijding;
Nee, het is spam-bestrijding. End of the pipeline, inderdaad. Dat begin
van die pipeline is vrijwel onmogelijk te benaderen. Dan zou je Bush mee
moeten krijgen, Bush en Neelie. Een mooi duo. En dan nog steekt Bill z'n
middelvinger opmhoog. Reaslistischer is gewoon een goede spamfilter
aanschaffen. Liefst een van windows (grapje).
> het probleem is het verspreiden van spam.
Jeetje, wat een intelligente observatie! Zou u niet mee gaan schrijven
aan het nieuwe D66 manifest? Die staat ook bol van dit soort brijante
observaties.
> Spam verspreiden is in veel gevallen illegaal.
Jeetje, u bent me er eentje. Wat een opmerkingsvermogen.
> De verspreider gebruikt
> daarom de wrakke PC's van nietsvermoedende consumenten om de
> spam te verspreiden.
Inderdaad. En daar zijn goede afweerprogramma's tegen ontwkkeld. Die
kosten wat, inderdaad, maar die werken ook. Zoek eens op google naar
antivirus software,  weet niet half hoeveel moois in de aanbieding is.
> De oplossing is dus die PC's dichttimmeren, wat in de praktijk neer zal
> moeten komen op een verbod op Windows.
Zoals die Amerikaan die terugkwam van een bombardementsvlucht bven
Vietnam en rapporteerde aan zijn superieuren: "Village liberated from
VC, all inhabitants dead".

> Gates werd helemaal niet genoemd.
Da's toch de baas van  die windows machines met al die spamverspreiders? ?
Ik zal Bill eens bellen. Ken hem nog uit m'n Parijse tijd. Misschien
luistert hij wel naar m'n klachten. Tis geen beroerde vent, alleen een
beetje rijk.