Spammers gaan steeds grotere mails versturen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Mar 27 11:19:13 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Hein,
>
> Het eindgebruikers laten filteren in hun specifieke mailclient,
> lijkt me geen begaanbare weg. Leuk voor de hobbyisten, voor Jan Doorsnee
> teveel gevraagd. (bijna) Iedereen rijdt auto, dus iedereen eet kaas
> van auto's?
Ja, want sta je aan de kant van de weg dan is het handig een band te
kunnen verwisselen.. We hoeven geen experts te zijn, maar iedereen wordt
geacht de wet te kennen.
> Ik denk het niet, we vinden het normaal om voor onderhoud,
> als is het maar het vervangen van een roetfiltertje, naar de garage te
> gaan. Bij computers menen mensen echter dat je immer ongestraft random
> in de rondte kan klikken 'totdat iets werkt'. Moet je onder je motorkap
> eens proberen.

Mij lukt het!
> Verder is 'user-awareness' niet enkel iets van 'leuk om te weten', maar
> kan dat wel degelijke helpen bij de inperking van problemen. Al was het
> maar om wat minder virusrommel binnen te halen bij het rondklikken in
> allerlei filesharing flauwekul.
>
> Of mensen verder met Windows werken, of met ene Gates dineren, moet
> men zelf weten. Ik geloof ook niet dat ik mij op deze lijst verder
> als een microsoft-basher gedraag. Maar ontken dan niet de shaduwkanten.
Nee, diie on tken ik niet. En ik kan me ook mateloos ergeren aan de
windows-diktatuur. Alleen komen we daar niet zoveel verder mee. Ik vraag
me trouwens af of apple niet dezelfde rotzooi zou krijgen als apple
standaard zou worden. De spammers richten zich nu op windows, mij lijkt
het om één reden: windows is veruit de grootste.
En ik denk bovendien dat eindgebruikers wèl kunnen omgaan met
spam-filters, ook als je niet zo'n nerd bent als Erik of Henk. (grapje).
Een knopje met "ongewenst" is toch niet zo moeilijk in te drukken? Laat
iedereen thunderbird nemen, of de nieuwe ...nee, dat durf ik niet te
zeggen. Maar outlok-express schijnt ook een verbeterde spamfilter te hebben.
En iki vlieg morgen toevallig naar California, en ik zal Bill bij de
lunch overmorgen eens even vertellen over de boosheid van Erik en Henk,
dat beloof ik. Bill: "Van Lingen?", ik: "Yes, THE Van Lingen".
Bill""WOW!!!!". Ik: "Vista!!!". Both: "Hahaha, let's have some more wine".