Spammers gaan steeds grotere mails versturen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Mar 27 10:53:48 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Steven Rieder schreef:

> Toch hebben Henk en Erik wel gelijk. Wil men de spam bij de bron
> aanpakken (al het andere is immers symptoombestrijding), dan moeten
> Windows-machines minder makkelijk infecteerbaar worden. Daar schiet
> Billy Gates echt in te kort.
Laten we nou eens ophouden met gelijk -ongelijk spelletjes. We hebben
allemaal last van spam en de vraag is: wat kunnen we eraan doen? We
kunnen vanuit d66-surfnet het bedrijf microsoft niet fundamenteel
veranderen, lijkt me. Een lunch met Bill zit er ook niet in. We kunnen
inderdaad allemaal een Mac aanschaffen, maar dat is lastig voor hen die
met microsoft móéten werken, doordat het bedrijf / de organisatie het
voorschrijft. Word heerst alom, en powerpoint is een diktatuur. Blijft
dus over het filteren. Daar kunnen eindgebruikers wèl wat aan doen.
Emailprogramma's gaan al redelijk ver. Providers filteren ook. De één
wat beter en meer dan de ánder, en daar had Henk XP het over. Wat tips
om elkander alhier te helpen lijkt me zinvoller dan wijsneuzerige
analyses maken over elkaars kennis van zaken. Die toon heeft al jaren
lijsten verziekt.