D66: Openheid over Irak

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon Mar 26 02:18:47 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Is het geen idee om hierover een officieel burgerinitiatief in te
> dienen? De
> Kamer zal wel proberen het tegen te houden, maar makkelijk is dat niet...

Lijkt me een van de opties, idd.
Ik ook zie liever dat het initiatief meer bij de burger zou komen liggen.

Ook een mogelijkheid is om de tegenstrijdige versies van het
regeerakkoord aan de orde te stellen. Er (b)lijken verschillende
te worden gehanteerd.

Een andere is om de Raad van State om een uitspraak te vragen,
daar het functioneren van onze democratie geweld wordt aangedaan,
en wel dusdanig dat een partij de andere dekt in het afleggen van
verantwoording. In elk geval  lijken er deals te zijn gemaakt die het
functioneren van de TK ondermijnen.

Het initiatief lijkt nu echter bij de SP te liggen, en zien wat daar uit
komt.

Henk Elegeert