Steun Openheid Over Irak

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Mar 21 21:33:15 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja, het is om horendol van te worden. Je hebt, zie ik, bij NOVA de
jongeheer Van Baalen zien kletsen uit zijn nekvel. "Het is maar goed dat
Saddam weg is", zegt hij constant. "Oh", is dát de reden van de inval?,
Vraag je dan. Dat een dikator wegmoest? Dan weet ik nóg zo'n vijf á tien
militaire invallen voor je. "Nee", dat was de reden niet"., zegt hij
dan. "Ze hieldenn zich niet aan de VN-resoluties". Oh, reageer je, "Is
dát de reden van de inval? Het zich niet houden aan de VN-resoluties?
Dan weet ik nog zo'n twee á drie landen die meteen ingevallen mogen
worden...". "Nee", dat was de reden niet voor de inval", zegt jongeheer
Van Baalen, "Het waren toch écht de bedreigingen die uitgingen van
Saddam".  Oh, reageer je dan, waren het die bedreigingen? Nou, die waren
toch op lucht en foute informatie ("intelligence") (weinig intelligent
overigens) gebaseerd, daar klope geen reet van. "Nee", zegt jongeheer
Van Baalen, "Het waren niet die wapens, het was eerder, euh...dat Saddam
niet mee wenste te doen aan de inspecties". Oh, reageer je dan, maar
zowel Blix áls Scott Ritter, beiden eerste-hand getuigen
(wapeninspecteurs) beweren toch écht uitermate nadrukkelijk dat Saddam
weliswaar lastig was bij die bezoeken, maar wèl meewerkte. En dat al
vóór de inval steeds didelijker werd dat Irak geen wapens meer had. Irak
hád namelijk geen wapens, en wilde dat ook graag tonen, maar wilde zich
niet laten vernederen door "Agressive Mister Bush", zoals Tariq, de
Minister van Buitenlandse Zaken, het later vertelde.

Allemaal gelul dus. Ik ben er helemaal op afgeknapt. Dat regeert dan ons
land. Ik wil bloed zien. We zijn die oorlog ingeknuppeld met leugens en
verdraaiingen, Jan Peter heeft zich laten pressen én omkopen door de
kliek van Bush en Blair, heeft ons land én de Tweede Kamer bewust
voorgelogen, en wil daar achteraf een deken over gooien. No Way Renee.
Ruk open die doofpot!
Kijk zondag naar Reporter.  Wordt echt leuk......