Steun Openheid Over Irak

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Mar 21 16:38:07 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heren dames ook,
Vanaf 2004 ben ik, tezamen met mijn maatje Allard de Rooi, bezig achter
de schermen een aanval op de doofpot Irak te lanceren. Dat was én is een
taaie klus, en heeft ook op deze lijst soms geleid tot lichtelijk
gehoon. Maar de vele jaren van hard werken hebben geleid tot resultaat.
De teller van internet-steun heeft allang de 15000 gepasseerd.
Met name de SP heeft onze actie altijd van harte gesteund. Met verbale
en ook soms materiële support (geen geld, wel infrastructuur). De PvdA
heeft haar aanvankelijke warme steun aan ons geruild tegen pluche,
hetgeen ons slecht is bekomen. Groenlinks steunde en steunt ons zeer
zeker, zij het minder fanatiek dan de SP. D66 heeft ons -zoals te doen
gebruikelijk-  aanvankelijk links laten liggen, heeft in het kabinet
Balkenende II en III een halfslachtig en diffuus standpunt ingenomen,
maar nu de kansen keren en het in de oppositie makkelijker kan, ja, nu
heeft Pechtold ook voor Openheid in Irak gepleit.
Beter driekwart gekeerd dan ten hele gedwaald, zeg ik dan maar.
Welnu, die hele godvergeten leugenachtige crimininele en racistische
oorlog (Irakezen zijn tenslotte minderwaardige  Ali Baba's)  is een
erfenis die Nederland  jaren en jaren zal meedragen. Vooral als er geen
zelfreinigend vermogen aanwezig is. Die is inderdaad niet aanwezig op
politiek en bestuurlijk niveau, dus niet bij kabinet en niet bij
meerderheid der Kamers.
Daarom pakken wij burgers het zèlf op, met steun van de SP. We willen
echter méér steun dan alleen de usual suspects. Ook úw steun dus. Ik
roep u allen op deze actie te steunen en een handtekening te zetten
onder de EIS van openheid. Misschien krijgt u een flyer in handen: zet
uw handtekening, please.

Of surf naar

http://www.sp.nl/nieuwsberichten/4490/

en naar http://www.openheidoverirak.nu

Uw altijd liefhebbende vredelievende én principieel onafhankelijke
partijgenoot, Hein van Meeteren