Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Sun Mar 18 15:22:56 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het gaat niet om welk eiland of eilanddeel,

Maar dat je in een Nederlandse gemeente niet bij wet kan regelen en
toestaan wat op Guantanomo gebeurt noch mannen en vrouwen op grond van
hun geslacht discrimineren in de gemeente Bonaire zoals ook niet in Urk.
Wat jij voorstaat is absurd, gelukkig zou na jaren het Europees Hof
Nederland wel weer corrigeren, en in geval uitsluiting van Nederlanders
toevallig woonachtig in de gemeente Urk of Bonaire zal de Hoge Raad de
onsamenhangendheid en strijdigheid met de grondwet wel repareren als
burgers in 1 gemeente geen gelijke rechten houden als burgers van alle
andere gemeenten.

Fritz van Rikxoort