Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Mar 18 13:55:50 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---- Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com> schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Parallel: stel dat het eiland Guantanamo Bay een gemeente van Nederland zou
> worden.
> Dan ook maar de plaatselijke gebruiken respecteren?
> Groeten,

Twee antwoorden:

1) De wereld doet niets anders, want laat de Amerikanen gewoon hun gang gaan, met af en toe een zwak protestje links of rechts. Enne....Waar was jij Bert toen jullie regeringsfractie waren? Heb je niet over Guantanamo gehoord (proof me wrong, baby), nu wel, maar nu is het gratuit.

2) Guantanamo-Bay is nu juist het schoolvoorbeeld van GEEN respect voor lokale gebruiken. De Cubanen worden met Guantanamo dagelijk herinnerd aan de Amerikaanse arrogantie (Guantanamo is ooit door Fidel teruggeëist, maar de US of A staken de middelvinger op), en voorts respecteren de Amerikanen in Guantano Bay NEVER EVER de lokale / culturele gevoeligheden van hun "prisoners". Zo laten ze hoeren dansen voor gelovige Moslims, om ze te breken. Respectvol, hè Bert.