Klaar voor de klim: Kritische opmerkingen over kritiekloze misvattingen

Sat Mar 17 19:07:23 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 17-mrt-2007, at 16:28, Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Los van de hobby close reading en observaties kritisch
> becommentariëren, kom ik eerst met een eigen, misschien
> voorspelbare observatie.

Gaaap.

> Een groot deel van de observaties werd een jaar geleden nog gezien
> als disloyaal of gewoonweg onwaar.

Gaaaaaaap.

> Zo werd me bij de commissie Kohnstam gevraagd wat mijn mening was
> t.a.v. de neergang van D66. Te lange en ongeloofwaardige
> kabinetsdeelname, zei ik, en teveel persoonlijke conflicten in de
> top. Schamper lachen werd mijn deel.

Gaaaaaaaaaaaap.

> Maar los van deze persoonlijke irritatie: toen Lousewies een jaar
> geleden de partij een vier gaf werd ze door velen van verraad
> beschuldigd. Nu is de vier integraal onderdeel van een bestuursstuk.
> Waarom hebben in onze club alleen de Schouws, Pechtolds en
> trawanten gelijk, als ZIJ besluiten dat ze gelijk hebben?

hahahahahahaha

> Vanwaar die hypocrisie en vooral dat opportunisme?

Heeft men wellicht van jou geleerd?

> En waar komt die minachting voor kritische leden vandaan, die jaren
> en jaren op de schopstoel hebben gezeten?

Heeft men van jouw optreden in DB.NL geleerd.

> En dan die Leider.

Je bedoelt Heino de Grote? De Geweldige? De Alwetende?

> AP is direct onderdeel geweest van een heftige, vuile interne
> machtsstrijd,

Heeft hij van jou geleerd.

> die hij met allerlei geoorloofde en minder leuke manieren heeft
> gevoerd.

Zie je eigen manieren bij DB.NL: tieren, schelden, de statuten buiten
werking stellen, dreigen met de rechter.
Dus waar klaag je eigenlijk over? Koekje van eigen deeg?
Of ben je jaloers dat Pechtold het metier toch nog wat beter beheerst
dan jij?

> Hij heeft misbruik gemaakt van zijn positie als minister en zich
> als kandidaat daarmee op een voorsprong gezet ten opzichte van de
> andere kandidaten.

Nou en?

> Hij heeft géén democratische esprit

Jij ook niet.

Jij veegde je reet af met de statuten van DB.NL en je bent nog altijd
te schijterig om dat eerlijk toe te geven.
In plaats daarvan steek je hier schijnheilige betogen af.

> en staat in bestuurlijke kringen buiten D66, bijvoorbeeld in
> Leiden, bekend als een manipulator en opportunist.

Lijkt me goedkope roddel en achterklap.
Maar zelfs als het waar is, wat dan nog?

> Veel kiezers moeten hem niet, en dan beweert Schouw dat Pechtold de
> onbetwiste Leider zou zijn.
> Vergeet het.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap

> D66, ik zal het herhalen tot ik een ons weeg (en dat is lang,
> gezien mijn gewicht), D66 zal pas herrijzen als er nieuwe
> betrouwbare prettige mensen zichtbaar worden.

Zou je daarom eindelijk eens willen opkrassen Hein?

> Geen slinkse bestuurderstiepetjes, geen gladpratende
> carrieremakers, geen COC-lobbyisten, maar bevlogen, oprechte mensen.
> Pechtold hoort daar niet bij, ben ik bang.

Jij ook niet.

> Hij moet weg.

Jij ook.
Opkrassen dus.
Je schijnheilige praatjes ga je maar voor de spiegel afsteken.

> Misschien ga ik jelui binnekort een vervelen met een observaties op
> de Observaties.

Laat dat maar.

> Maar nu is het weekend, en Albert Heijn wacht. Toedeloe.

Blijf maar lekker weg.
Deze lijst heeft helemaal geen behoefte aan de schijnheilige praatjes
van een moreel defecte clown.

Erik vdMb