Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Sat Mar 17 00:16:13 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op vrijdag 16-03-2007 om 22:47 uur [tijdzone +0100], schreef Fritz van
Rikxoort:
<...>

> Alleen hoe rijm ik dat dan met je pleidooien dat we een nalatenschap
> hebben, schuld, verantwoordelijkheid? Zijn we daar dan vanaf door de
> erfopvolgers van onze onderdrukking, de elites en potentaten daar, onze
> rol over te laten nenem en de slachtoffers van ons en onze erfopvolgers
> aan hun lot over te laten?

Nog afgezien van het feit, dat we wél binnen de EU ageren tegen de
homofobe wetgeving in Polen, en ook ageren tegen
mensenrechtenschendingen in andere landen. Hoe geloofwaardig zijn we
daar dan nog in, als we in eigen land (!) die flagrante discriminatie
toestaan. Niet alleen niet principieel, ook niet erg praktisch, lijkt
me. Een soort Balkenende die in Indonesië zegt dat hij het zelf allemaal
toch eigenlijk niet zo'n goed idee vond. Geloofwaardigheid: 0.

Met vriendelijke groeten,

Martin Lentink