Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Mar 16 11:15:28 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Gelukkig dan maar dat Bonaire geen Groningen is!
Maar....kijk nu eerst even naar wat wèrkelijk is agesproken tussen de
eilandbesturen en Nederlandse vertegenwoordigers. De Nederlandse wet -en
regelgeving gaat niet één op één over. Over vrijwel alle wetsteksten
wordt onderhandeld. Dat duurt heel lang en gebeurt zorgvuldig.

Joris van den Wittenboer schreef:
> [...]
> terugkomt van hun aardgasbaten mogen ze dan alle aardgasbaten zelf
> houden?
>
> Het punt is volgens mij inderdaad hier dat ze een nederlandse gemeente
> willen worden, met alle voor en nadelen zoals andere gemeenten die ook
> hebben..... Als we hier in Groningen een referendum gaan houden over
> de aardgasbaten dan weet ik wel wat de uitkomst zal zijn.... Over het
> homohuwelijk trouwens ook (die komt er), maar die aardgasbaten zullen
> voor noord nederland behouden worden.
>

> De bestuurder zegt: gelijke monikken gelijke

>>> gelijkwaardigheid. De basis voor elke beschaving in de zin van