Plasterk: D66 streeft 'koloniale toestand' op Bonaire na

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Mar 16 10:59:40 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hmm, volgens mij weet je toch verrassend weinig over de Antillen. Er zijn
weinig zwarten, meer creolen. En vergeet ook niet de gemengden van het
vasteland, op Aruba de meerderheid. Trouwens, over huidskleur gesproken, de
toeleveranciers van slaven waren destijds krijgsheren en koningen op het
Afrikaanse continent. Als je dweept met de geschiedenis, dien je er wel
eerst kennis van te nemen.
Trouwens, was niet een van de voorvaders van Van Meeteren, een zeevaarder,
een tijdje een van de miljioen slaven bij de Berbers? Moet je het blanke
ras niet een beetje beschermen tegen de Barbaren hier te lande?
Kijk, dat krijg je van dat gehistoriseer...
hv,u
-----